Mišice

PIRAMIDA POMEMBNOSTI PRI TRENINGU

Vsak od nas se je že kdaj lotil treninga iz takšnih ali drugačnih razlogov. Vendar če pri tem ne poznamo osnov treninga in se ne lotimo le tega pravilno in v pravilnem vrstnem redu, verjetno tudi rezultati ne bodo bili takšni, kot smo si jih zamislili. Za idealne rezultate moramo poznati pomembne komponente treninga, ter jih znati razdeliti po vrsti glede na njihovo pomembnost. In iz istega razloga smo tukaj mi, da vam predstavimo na kaj vse je potrebno paziti, ko se lotimo treniranja. No da ne bomo preveč dolgovezili, gremo kar začeti z našo piramido pomembnosti.

Trening nam mora ODGOVARJATI in v njem moramo UŽIVATI.

Dandanes obstaja nešteto različnih metod treningov za isti cilj. Naprimer: če hočemo povečati mišično maso, lahko to naredimo z metodo zgornji/ spodnji del telesa (torej da imamo trening razdeljen na trening spodnjega in trening zgornjega dela telesa), z metodo v kateri trening razdelimo po mišičnih skupinah, in še mnoge druge. Ljudje smo si različni in ravno zaradi tega bo vsakemu od nas bolj odgovarjala določena metoda, ki je lahko čisto drugačna od našega prijatelja. In ravno zato bomo najbolj uživali v metodi, ki nam najbolj odgovarja in s tem ostali redni in konsistentni v treningu. Zato najdi svojo metodo, način treninga v katerem se počutiš najboljše in se ga drži.

 

VOLUMEN, INTENZIVNOST IN FREKVENCA

Za tem, ko smo našli svojo metodo, oz. tip treninga, pride na vrsto “sveta trojica” treninga. Volumen seštevamo kot količina bremena x ponovitve x serije. Intenzivnost merimo s stopnjo težavnosti in frekvenco s tem kolikokrat v tednu bomo naredili trening za isto mišično skupino. Za različne cilje bo potrebno pravilno doziranje volumna, intenzivnosti in frekvence. Na primer za trening, katerega cilj je povečanje mišične mase, je priporočljiv nekoliko večji volumen, in malo manjša intenzivnost ter frekvenca, v primerjavi s treningom za dvig maksimalne moči. V slednjem bomo dali poudarek na večji intenzivnosti, manjšem volumnu, ter enaki ali malo večji frekvenci.

PROGRESIJA ALI NAPREDEK

Napredek se lahko kaže v veliko različnih oblikah. Lahko se kaže v povečanju ponovitev, povečanju serij, povečanju bremena, zmanjšanju pavze pri istemu bremenu, težje oblike vaj itd… Če dosežemo plato npr. v povečevanju bremena, lahko začnemo loviti pri istem bremenu eno ponovitev več, ali pa zmanjšamo pavze. Ne smemo imeti laserskega fokusa na le eno izmed komponent napredka, ampak je potrebno več njih za konstanten napredek.

 

IZBIRA VAJ

Šele ko določimo in splaniramo vse zgoraj naštete po vrsti, se lahko lotimo izbora vaj. Za določen cilj je seveda potrebno izbrati ustrezne vaje. Pomembno je tudi vsakega toliko časa zamenjati vaje oziroma jih nadgraditi, da bi lahko še naprej napredovali.

PAVZE IN TEMPO IZVAJANJA VAJ

Na samem vrhu piramide se nahajata pavza in tempo. Poskrbeti je potrebno za obe, saj se za različne cilje uporablja različen tempo izvajanja vaj in tudi drugačne pavze. Naj Vam podam še en primer: Če je naš cilj povečati mišično maso, bo naš tempo tekoč in počasen, in pavze nekoliko krajše (1 – 2min), saj nam je cilj mišico utruditi. V kolikor pa je naš cilj eksplozivnost, bo pa naš tempo eksploziven, hiter ter pavze zelo dolge.

 

Torej naslednjič, ko se lotiš treninga, pojdi skozi vsa zgoraj navedena priporočila po napisanem vrstnem redu in zagotavljamo ti vrhunski rezultat. Za več informacij pa se lahko oglasiš pri nas v Medicohealth GYM-u na brezplačni vadbi, kjer so vse sestavine piramide pomembnosti treninga že vključene v proces.

~ Dino Šunjerga

Delite to vsebino: