photo-1497369753325-69e1f26b7f56

Nič novega, a ljudje tega vseeno ne počnejo

Čeprav vsi vemo, da je redna rekreacija ključ do zdravja, čeprav je to do zdaj potrdilo že nič koliko znanstvenih raziskav in čeprav nas na vsakem koraku opozarjajo, da je len življenjski slog brez gibanja (tako je, to ni nič drugega kot lenoba) lahko hujši za zdravje kot so kajenje, diabetes, odpoved jeter ali srčno-žilne bolezni, ulice še vedno niso preplavljene s tekači in ceste s kolesarji, športni centri in parki polni ljudi, namesto tega pa so lokali in restavracije polni. Seveda je nekaj najlepšega spiti kavico ali deci vina na sončku, vendar je to še toliko lepše po dobri vadbi. Negibanje bi morali obravnavati kot bolezen in edini recept zanjo je telovadba.

Več kot je razlogov za, več izgovorov najdemo, kot da ne bi bili mi in naše telo (eno in edino), najpomembnejši na svetu. Avtomobile lepo vzdržujemo, skrbimo za vrt in obrezujemo grmičke, čistimo svoje stanovanje, da se vse blešči, negujemo svoje ljubljenčke, za najbolj pomembno stvar – naše zdravje, pa nam ni dovolj mar. Dokler ni nekaj narobe, takrat pa je že zdavnaj prepozno.

V letu 2018 je namreč Ameriško ministrstvo za zdravje in socialne zadeve (HHS) izdalo nove smernice o telesni dejavnosti. Le-te so izdelane na podlagi najnovejših znanstvenih dokazov o učinkih telesne aktivnosti na zdravje človeka. V smernicah so zapisali, da že ena sama vadbena enota izboljša našo koncentracijo, kognitivne funkcije ter pozitivno vpliva na sposobnost odločanja v danem trenutku. Prav tako se že po eni srednje do visoko intenzivni vadbi zmanjša krvni pritisk in izboljša spanec.

Najbolj znani učinki telesne dejavnosti so seveda povezani z ohranjanjem oziroma iz-boljšanjem telesne mase posameznika in njegovo splošno kondicijo. Že dolgo pa je znano tudi dejstvo, da telesna dejavnost zmanjšuje možnost za nastanek nekaterih kroničnih bolezni, kamor med drugim spadajo tudi bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen tipa II, rak na dojki in debelem črevesju itd. Prav tako redna telesna vadba zmanjša možnost nastanka depresije oziroma zmanjša njene simptome, obenem pa izboljša tudi posameznikov pogled na svet in nje-govo oceno kakovosti življenja.

Med tem, ko pri odrasli populaciji telesna aktivnost izboljšuje njihovo splošno telesno pri-pravljenost za izvajanje vsakodnevnih opravil, pa pri starostnikih podaljša čas njihove samostojnosti in zmanjša število padcev. Prav tako je dokazana manjša možnost nastanka demence. Vadba se priporoča tudi nosečnicam, saj dokazano zmanjša možnost nastanka nekaterih bolezni in pozitivno vpliva tako na nosečnico, kot tudi na sam plod.

Zakaj je torej gibanje pomembno (že stotič)?

Stres, ki ga povzročajo služba, okolje, pričakovanja, ki jih imajo ljudje do vas (in pa sami do sebe), je globalna bolezen današnjega modernega sveta. Danes se nekateri zaradi tega stresa gibajo premalo, drugi pa preveč – v obeh primerih se telo dodatno preobremeni, poškoduje. Neurejena prehrana in pretirano uživanje zdravil, opojnih sredstev in drugih substanc, ki negativno vplivajo na telo in počutje, so še dodatno breme, ki ruši ravnovesje v telesu. Torej? #časjezagibanje.

MedicoHealth Gym je ustvarjen z namenom približati vadbo vsem – tistim, ki niso nikoli mislili, da bi lahko v njej uživali, kot tistim, ki so prepričani, da to ni za njih, bodisi zaradi kakšnih poškodb ali pomanjkljivosti, tistim, ki imajo večni izgovor, da nimajo časa, tistim, ki sovražijo šport, vendar so zaradi zdravstvenih težav prisiljeni spremeniti življenjski slog, kot tudi tistim, ki so navdušeni športniki že vrsto let in še ne vedo, da je lahko še bolj zabavno in navdihujoče z najboljšo ekipo na svetu. Tukaj smo za vas in vaše zdravje, vaši cilji ter sanje, so naša prioriteta.

By Anja Mušič

Delite to vsebino:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email